Témoignages

Les messages reçus

NB : la traduction française suit l'original occitan, s'il y a lieu.

  • de Gauthier Couffin, FELCO, CREO Toulouse


Non poirai èsser a Montpelhièr e o regreti plan. Just un messatge per vos felicitar tu e lo monde de la Felco e vos mercejar plan fòrt pel trabalh que fasètz, per l’energia qu i botatz e pels combats que menatz en nòstre nom a totes. Sabias plan qu avètz tota mon estima, mon admiracion e ma gratitud. Bon astre pel collòqui.
Je ne pourrai pas être à Montpellier et je le regrette bien. Juste un message pour vous féliciter toi et les gens de la Felco et vous remercier très fort pour le travail que vous faites, pour l’énergie que vous y mettez et pour les combats que vous menez en notre nom à tous. Tu sais bien que vous avez toute mon estime, mon admiration et ma gratitude. Bonne chance pour le colloque.

 

  • de Joan-Claudi Forêt, FELCO-CREO Lengadòc


Al vèspre del darrièr jorn del congrès de la Flarep, supausi que devètz sospirar de solatjament. Espèri que la darrièra jornada a Besièrs e a Seta s'es plan passada. En tot cas, vos vòli mercejar per aquela dimenjada qu'ai trobada passionnanta, e mai se l'ai viscuda en consumeire passiu: rescontres d'ancians estudiants e de collègas d'occitan o d'autres lengas, tematica d'actualitat coma es pas possible, comunicacions interessantas e, mai que tot, organizacion perfiècha, que sa quita perfeccion amaga una soma de trabalh enòrma. Avètz pas trabalhat per res, que soi segur que totes los participants gardaràn d'aquel congrès la meteissa impression.
Lo bilan mai que positiu farà passar, espèri, los comptes residuals de reglar e los laguis que van amb eles.
Au soir du dernier jour du congrès de la Flarep, je suppose que vous devez soupirer de soulagement. J’espère que la dernière journée à Béziers et à Sète s'est bien passée. En tout cas, je veux vous remercier pour cette fin de semaine que j’ai trouvée passionnante, même si je l'ai vécue en consommateur passif: rencontres d'anciens étudiants et de collègues d'occitan ou d'autres langues, thématique totalement d'actualité, communications intéressantes et, surtout organisation parfaite, dont la perfection même cache une somme de travail énorme. Vous n’avez pas travaillé pour rien, je suis sûr que tous les participants garderont de ce congrès la même impression.
Lo bilan plus que positif rendra plus légers, je l’espère, les comptes résiduels à régler et les soucis qui les accompagnent.

 

  • de Maria-Francesa Lamotte, FELCO – AELOC


D’en premier vos vòli mercejar per l’organisacion remirabla e l’interès dau collòqui. Vaquí un pichon rendut-còmpte de l’atalier dau premier gra.
Avèm pensat que seriá ben de contunhar de comunicar sus lo subjècte per formalizar quaucaren au ministèri. Nos diretz çò que n’en pensatz.
D’abord merci pour l’organisation admirable et l’intérêt du colloque. Voici un petit compte rendu de l’atelier du premier degré.
Nous avons pensé qu’il serait bien de continuer à communiquer sur le sujet pour formaliser quelque chose au ministère. Vous nous direz ce que vous en pensez.

  • De Chantal Canal, FELCO – CREO Lengadòc

Un pichon mot per vos dire qu'avèm passat una dimenjada fòrça rica mercé a vos. L'organizacion perfecta del collòqui nos permetèt d'approfiechar de tot : riquessa de las intervencions, amistat dels collègas…
Un petit mot pour vous dire que nous avons passé une fin de semaine très riche grâce à vous. L’organisation parfaite du colloque nous a permis de profiter de tout : richesse des interventions, amitié des collègues…

  • de Lionel Cayrol, professeur de LP à Gap.

A totes,
Mercé per la riquessa de las intervencions, tanben un moment de partiment, d'escambis, de convivialitat, de camin per l'avenidor possible al delai de la dificultat per portar las lengas dins l'espaci public, l'escòla republicana …mai pas gaire encara democratica…
Mercé, aprèp dos jorns a Montpelhier,aquelas visions universalas de las culturas e pas uniformizadas, me donan bèlcòp de vam, d'enveja, de serenitat sus ma volontat de faire lo professor d'occitan. Bon viatge uèi, al paìs de la diversitat, sus las tèrras de l'interculturalitat: Lo CIRDOC (una iscla dins una marèa negra) e Seta, vila de mar, simbòl, qu'existìs pas cap de civilisacions sens viatjaire… migrant…
A lèu Mercé mercé
À vous tous,
Merci pour la richesse des interventions, mais aussi pour le moment de partage, d'échanges, de convivialité, de chemin pour l'avenir possible au-delà de la difficulté pour porter les langues dans l'espace public, l'école républicaine …mais encore très peu démocratique…
Merci, après deux jours à Montpellier ces visions universelles des cultures plutôt que l’uniformité, me donnent beaucoup de désir, d'envi, et de sérénité quant à ma volonté de devenir lo professeur d'occitan.
Bon voyage aujourd’hui, au pays de la diversité, sur les terres de l'interculturalité: Le CIRDOC (une île dans une marée noire) et Sète, ville de mer, symbole du fait qu'il n’existe pas de civilisations sans voyageur… migrant…
À bientôt. Merci merci

 

  •  de Magali Montel-Fraisse, FELCO, CREO Lengadòc

Merci et encore bravo pour l'organisation, c'était super. Amistats

  • de Joan Ros, IEO Auvergne, écrivain occitan

Grandmercé a vos per aqueste collòqui que la qualitat dels intervenents coma de las intervencions m'an apassionat. De mai me permetèt de rescontrar e de podre eschamjar amb de monde de tria e tanben de descobrir un penjant de l'occitanisme que m'èra çai avora totalament escondut.
Merci à vous pour ce colloque dont la qualité des intervenants comme des interventions m'ont passionné. Cela m’a aussi permis de rencontrer des gens de grande qualité et de pouvoir échanger avec eux et aussi de découvrir un aspect de l'occitanisme qui m’avait été jusque-là complètement caché.

  • de Yan-Pier Deredel, SNES Bretagne

Je vous remercie aussi pour votre accueil chaleureux, la qualité des débats, les moments de rencontre, rien n'a été laissé de côté et je sais que c'est en grande partie grâce à ton dévouement.

  • de Pierre Klein, Culture et bilinguisme

Bravo Marie-Jeanne, bravo Thierry pour ce superbe colloque, une vraie réussite.
In freundlicher Verbundenheit!

  • de Michel Alessio

Aquest matin de dimenche es estat un grand moment, segur. E lo collòqui tot. Gramací pèr tot.
Cette matinée du dimanche a été un grand moment, bien sûr. Et aussi l’ensemble du colloque. Merci pour tout.

  • de Ramda Kheffache, amie kabyle de passage depuis Bastia…

C'était fantastique […] de voir le milieu occitan que j’aime beaucoup, sincèrement […] Youcef est enchanté par les conférences qu'on a écoutées et surtout le niveau et le côté progressiste, chapeau.

  • de Maiana Aguerre, IKAS BI

Adio. Ce colloque confirme que le monde occitan est l'intelligence de Flarep : je me suis régalée, j'ai appris, rencontré des jolies personnes et de très beaux moment de cultures partagées et croisées.

  • de Joan Luc Landi, FELCO – CREO Aquitaine

Per çò qu'ei deu collòqui, òsca per l'organizacion. Qu'estó un gran moment d'encontres, de descobèrtas, d'estimulacions, de convivéncia… Que tornarèi sus causas mi precisas un aute còp.

  • de Rita Peix, intervenante, formatrice ESPE Perpignan

Moltes gràcies a tots vosaltres! He passat un dia excellent i formador ! Amistats,
Un grand merci à vous tous ! J’ai passé une journée excellente et formatrice. Amitiés

  • de Jean-Paul Couché, ANVT

Bravo à la FELCO pour l’organisation de ce colloque et la qualité des intervenants.
Rappel : il faut que la FLAREP fasse arriver au ministère et à toutes nos structures la retranscription de la table ronde du samedi après-midi avec les syndicalistes et les élus car c’est un inventaire des dysfonctionnements contrairement à l’univers bisounours décrit par la recteure/rectrice. Vriendlik

  • de Cristòl Larrocan, FELCO, CREO Toulouse

Tòrni, per corriel ara, dire un granmercé a totes los collègas que se son implicats dins l'organizacion e lo debanament del collòqui FLAREP. Desvelopi pas sus l'extraordinaria respiracion que nos avètz ofèrta. Te mercegi, de far lo relai als collègas del CREO LENGADOC. Mandèri, ièr, un messatge al googlegroup del CREO MP, abans la nòstra AG. Aqui-lo :
"Cars totes, Lo collòqui FLAREP de Montpelhièr es acabat. Teni de testimoniar de la qualitat dels contenguts e de l'organizacion d'aquel collòqui.
A titol personal, vòli tanben dire que nòstres collègas investits dins lo CREO Lengadoc an fach onor a la FELCO e als Occitans coma òstes de las lengas de França representadas al collòqui."

Je renouvelle, par courriel, mes remerciements à tous les collègues qui se sont impliqués dans l'organisation et le déroulement du colloque FLAREP. Je ne m’étendrai pas sur l'extraordinaire respiration que vous nous avez offerte. Merci de relayer auprès des collègues du CREO LENGADOC. J’ai envoyé, hier, un message au googlegroup du CREO MP, avant notre AG. Le voici :
"Chers tous, Le colloque FLAREP de Montpellier est terminé. Je tiens à témoigner de la qualité des contenus et de l'organisation de ce colloque.
À titre personnel, je veux aussi dire que nos collègues investis dans le CREO Lengadòc ont fait honneur à la FELCO et aux Occitans comme hôtes des langues de France représentées au colloque."

  • de Guilhem Lopez, musicien

Adiu, merci à toi pour ton travail, ton accueil et ta confiance. bon repos … si tu peux 🙂 amistats

  • de Pasquale Ottavi, intervenant le dimanche et représentant de la Collectivité Territoriale de Corse à l'ouverture

Vous vous donnez sans compter et votre amitié chaleureuse fait du bien. Yan émerge comme un excellent successeur, tu es fédératrice et Philippe demeure mordant et talentueux. Le programme que nous avons découvert et partagé était excellent, rien à dire. Je regrette que nous n'ayons pu rester pour Béziers mais là, vraiment, ça faisait trop vu la semaine qui m'attend.

  • de Francés Courtray, FELCO, AELOC

Soi content d’èsser vengut a Montpelhièr pel collòqui. De çò qu’ai vist, tot s’es plan passat e las intervencions èran plan interessantas.
A plan lèu e òsca per aquel polit collòqui !
Je suis content d’être venu à ce colloque. D’après ce que j’ai vu, tout s’est bien passé et les interventions étaient très intéressantes. À bientôt et bravo pour ce beau colloque.

  • de Michèu PRAT, FELCO, AELOC

Los tres jorns que passero en Lengadòc istarán longtemps dins ma memòria. TON collòqui foguèc una capitaa vertadièra : un molon d'intervenents de tria, doas seraas meravilhosas, l'auberjament e la restauracion de bòn nivèu, un tastar alipent de vin de Lengadòc, un monument de las cultura e lenga nòstras lo CIRDOC, una visita de Sèta meravilhosa -mesme se un pauc precipitaa per ieu-, un ambient simpatique e chalorós… Ne'n eissublio. Foguèro urós particularament de vèire tant de monde qu'amo ben rescontrar e amb losquaus amo ben devisar : Felip MARTEL, Alan CAMELIO*, Micheu ALESSIO… e tu bensegur ! Charrèro perèu, e es totjorn un plaser amb los amics bretons, basques, catalans, flamands, arpitans, alsacians, còrse… sens eissubliar totes los amics dels quatre cantons d'Occitània.
Lo mai grand régal foguèc per ièu lo balèti amb Coriandre. Sarieu urós benastruguesses de ma part tota la còla que trabalhèc amb tu (Clara, Melania, Yan, Estèla…) mas te chau servar lo regraciament lo mai fòrt.
Les trois jours que j’ai passés en Languedoc resteront longtemps dans ma mémoire. TON colloque a été une vraie réussite : de nombreux intervenants de qualité, deux soirées merveilleuses, l'hébergement et la restauration de bon niveau, une dégustation alléchante de vin du Languedoc, un monument de nos culture et langue, le CIRDOC, une visite de Sète merveilleuse – même si elle a été un peu précipitée pour moi, une ambiance sympathique et chaleureuse… Et j’en oublie. J’ai été particulièrement heureux de voir tant de gens que j’aime bien rencontrer et avec lesquels j’aime bien discuter : Felip MARTEL, Alan CAMELIO, Micheu ALESSIO… et toi bien sûr ! J’ai aussi parlé, et c’est toujours un plaisir avec les amis bretons, basques, catalans, flamands, arpitans, alsaciens, corses… sans oublier tous les amis des quatre coins d'Occitanie.
Le plus grand régal a été pour moi le balèti avec Coriandre. Je te remercie de féliciter de ma part toute l’équipe qui a travaillé avec toi (Clara, Melania, Yan, Estèla…)

  • de Devà DAURIAC – FELCO – CREO Lengadòc

Un pichòt mòt per vos dire "òsca" a totes per l'organizacion d'aqueste collòqui, modèrne!
Las intervencions èran de qualitat e me faguèron soscar.
D'ausir e de veire de personas motivadas, me faguèt de ben.

Un petit mot pour vous dire "bravo" à tous pour l'organisation de ce colloque, moderne!
Les interventions étaient de qualité et m'ont fait réfléchir.
D'entendre et de voir des personnes motivées, cela m'a fait du bien.

  • de Mandy KURST, étudiante allemande

J'ai pu écouter 5 conférences le dimanche matin. C'était très intéressant. Merci !

 

  • de Felip ESPINASSE, corealizator del film Shens Papèrs


Òsca per l’organizacion deu collòqui e mercés de’ns aver invitat a presentar Shens Papèrs.

Bravo pour l'organisation du colloque et merci de nous avoir invités à présenter Shens Papèrs.

 

  •  de Danis GALVIER, FELCO – CREO Lengadòc – Grop Coriandre

Un merce grandaràs per l'organisacion d'aquel collòqui. Foguèt un plaser grandàs de jogar amb Coriandre. Cortet mas intense.
E foguèt tanben un plaser d'estre dels vòstres per lo diluns : de moments agradius e rics, subretot la visita al CIRDOC que mòstra plan la coeréncia de la demarcha.
Domatge d'aver pas pogut participar als dos primièrs jorns mas aquí, lo costat musician passa devant. E es tanben un biais d'espandir la lenga e de far passar de messatges !

Un très grand merci pour l'organisation de ce colloque. Cela a été un très grand plaisir de jouer avec Coriandre, court, mais intense.

Et cela a été aussi un plaisir d'être des vôtres le lundi : des moments riches et agréables, surtout la visite du CIRDOC qui montre bien la cohérence de la démarche.

Dommage de ne pas avoir pu participer aux deux premiers jours mais là le côté musicien est prioritaire. Et c'est aussi une façon de répandre la langue et de faire passer des messages.
 

  • d'Anne Marie BERGALET, Présidente OCBI Lanas, Secrétaire OCBI Aquitaine

Félicitations pour la réussite de ce colloque.
J'ai apprécié votre organisation et la qualité des intervenants. Félicitations à toute l'équipe d'organisation

  • de Christian MADEC, intervenant

merci et félicitations pour l'excellente organisation du colloque FLAREP…

Kenavo ar wech all / A une autre fois.

  • De Rémi Toulhoat, Président Div Yezh Breizh

E anv div yezh Breizh, me fell din lavaret d'an holl okitaneg o deus aozet ar c'hollok : Gourc'hemennoù !
Dedennus ha kelennus ez eo bet hon emgav e Monpelhièr. Laouen omp bet, ar vretoned, da gemer perzh.
Au nom de div yezh Breizh, je tiens à féliciter tous les occitans qui ont oeuvré à l'organisation du Colloque de Montpellier et vous dire : Bravo  ! Ce fut riche d'enseignements, d'échanges. Les bretons ont été ravis d'y prendre part.
Rémi Toulhoat
Prezidant dy.bzh

  • de Marie-Christine LAMBRECHT, ANVT

Je tiens à vous remercier pour l'organisation, l'accueil, la richesse des contacts, des conférences, des échanges…

Tout était parfait et nous encourage à poursuivre notre mission même si parfois les bras nous tombent!!

A très bientôt pour d'autres aventures!  Vriendschap – Amitié M. CHRISTINE, Là haut en Flandre!

  • de Nicolas Biolay

Vos voliái grandmercejar per la conferència de la FLAREP de Montpelhièr. Foguèt força interessant, e coma totjorn ai conegut de personas genialas.
Tot aqueste tema de l’educacion e de la pedagogia de las lengas regionalas m’interessa encara mei adara.

Je voulais vous remercier pour la conférence de la FLAREP à Montpellier. Cela a été très intéressant, et comme toujours, j'ai rencontré des personnes géniales.

Tout ce thème concernant l'éducation et la pédagogie des langues régionales m'intéresse encore plus maintenant.

  • de Régis Metzger, responsable national langues régionales SNUIPP / FSU

merci encore pour l'invitation, l'accueil,  votre disponibilité , votre enthousiasme et votre dynamisme au service de la promotion des langues régionales

Gleck auf, Régis

  • de Béatrice DUCHEN – Parent d'élève de la classe bilingue de St Martin de Seignanx (40) et Présidente de l'association Esquiròt.

Merci et bravo à toute l'équipe pour la qualité d'organisation du colloque et la richesse du programme et des interventions. Tot qu'era genhec !

  • De Jean-Léo Léonard, conférencier

Il était très beau, ce colloque. Très convivial, et avec des gens très sympas et passionnés. Merci de m'y avoir invité. Je me suis régalé (dans tous les sens du terme).

  • De Carole Gourg, présidente OCBI interégional

Encore un grand MERCI pour cet extraordinaire colloque, à tous points de vue!!!